0
Kategórie

Reklamačný poriadok

Tento reklamačný poriadok bol spracovaný podľa ustanovení zákona č. 89/2012 Zb., Občiansky zákonník a z.č. 634/1992 Zb., Zákon o ochrane spotrebiteľa, v znení neskorších predpisov (ďalej len "Zákon") a vzťahuje sa na spotrebný Tovar (ďalej len "Tovar"), u ktorého sú v záručnej dobe uplatňované práva kupujúceho zo zodpovednosti za vady ( ďalej len "Reklamácie").

Spotrebiteľ je každý človek, ktorý mimo rámca svojej podnikateľskej činnosti alebo mimo rámec samostatného výkonu svojho povolania uzatvára zmluvu s podnikateľom alebo s ním inak koná.

Predávajúci je obchodná spoločnosť WellMall sro, Brněnec 53, 569 04 Brněnec, IČO: 28799968, DIČ: CZ28799968, zapísaná v obchodnom registri vedenom Krajským súdom v Hradci Králové v oddiele C, vložka 28086. WellMall sro je osoba, ktorá pri uzatváraní a plnení zmluvy koná v rámci svojej obchodnej alebo inej podnikateľskej činnosti. Je to podnikateľ, ktorý priamo alebo prostredníctvom iných podnikateľov dodáva kupujúcemu výrobky alebo poskytuje služby.

Zákazníkom nášho internetového obchodu je buď Kupujúci spotrebiteľ alebo Kupujúci, ktorý pri uzatváraní a plnení zmluvy koná v rámci svojej obchodnej alebo inej podnikateľskej činnosti.

 

Dôvody reklamácie

Pri reklamáciách tovaru sa spoločnosť WellMall sro riadia platnými právnymi predpismi na ochranu spotrebiteľa.

Reklamáciu môžete uplatniť v prípadoch, keď spotrebiteľ dostal:

• Tovar poškodený alebo nefunkčný.

• Tovar nekompletný (napr. Chýba dôležitá súčiastka pod.). Pozor: Ak si objednáte viac tovaru s rôznou dodacou lehotou alebo z rôznych skladov, je možné, že vám bola zásielka rozdelená. Overte si rozdelenia zásielky - informujte telefonicky alebo mailom.

• Došlo iný tovar, ako kupujúci objednal (napr. Došlo k zámene zásielok na strane predávajúceho alebo na strane dopravcu).

• Právo z vadného plnenia § 2165 ods. 1 Občianskeho zákonníka

Spoločne s tovarom odporúčame pre rýchlejšie vybavenie reklamácie doložiť doklad preukazujúci kúpe tovaru (faktúra) a vyplnený reklamačný list.



Reklamácie zásielkových služieb, poškodenie zásielky počas prepravy

Tovar, ktorý bol spotrebiteľovi zaslaný zmluvné prepravnou službou, odporúčame spotrebiteľovi ihneď pri prevzatí skontrolovať.

    Zásielku si vždy prezrite pred dopravcom.

    V prípade poškodenia obalu (pokrčený, roztrhaný, rozmočený a pod.), Alebo v prípade poškodenia, ktoré je viditeľné až po rozbalení zásielky (praskliny, poškriabaniu, rozbité časti a pod.) Spíšte ihneď s dopravcom protokol o poškodení zásielky, ideálne vykonajte obrazový záznam fotoaparátom alebo kamerou.

    Potom nás okamžite kontaktujte, najlepšie do dvoch pracovných dní od prevzatia zásielky. Aj v tomto prípade odporúčame zaobstarať fotozáznam alebo videozáznam.

     V prípade akýchkoľvek problémov nás kontaktujte buď telefonicky na telefonickej linke 777 633 902, alebo e-mailom na adrese reklamace@wellmall.cz. Váš problém budeme ihneď riešiť a oznámime vám ďalší postup.

    Tovar bol dodaný nekompletný alebo nezodpovedá objednanému typu - prosíme, napíšte nám podrobnosti prostredníctvom kontaktného formulára a my vám následne poradíme ako ďalej postupovať.


Nároky v rámci reklamačného konania

Spotrebiteľovi v prípade oprávnenej reklamácie náleží nároky zo záruky vyplývajúce z Občianskeho zákonníka, príp. ďalších právnych predpisov.
Spotrebiteľ má najmä:

• právo na bezplatné, riadne a včasné odstránenie vady, ak ide o vadu odstrániteľnú

• právo na výmenu chybného tovaru alebo chybnej súčasti, ak to nie je vzhľadom k povahe vady neúmerné, a ak nie je takýto postup možný

• právo na primeranú zľavu z kúpnej ceny alebo odstúpenie od kúpnej zmluvy

• právo na výmenu chybného tovaru alebo odstúpenie od kúpnej zmluvy, ak ide o vadu neodstrániteľnú, brániacu riadnemu užívaniu tovaru

• právo na výmenu chybného tovaru alebo odstúpenie od kúpnej zmluvy, ak ide o vady odstrániteľné, vyskytujúce sa vo väčšom počte alebo opakovane a brániace riadnemu užívaniu tovaru

• právo na primeranú zľavu z kúpnej ceny alebo odstúpenie od kúpnej zmluvy, ak ide o iné vady neodstrániteľné a ak kupujúci nepožaduje výmenu veci


Termíny pre vybavenie reklamácie

Predávajúci alebo ním poverený pracovník rozhodne o reklamácii ihneď, v zložitých prípadoch do troch pracovných dní. Do tejto lehoty sa nezapočítava doba primeraná podľa druhu výrobku či služby potrebná k odbornému posúdeniu vady.

Reklamácia vrátane odstránenia vady musí byť vybavená bez zbytočného odkladu, najneskôr do 30 dní odo dňa uplatnenia Reklamácie, pokiaľ sa Predávajúci s Kupujúcim nedohodnú na dlhšej lehote. Po uplynutí tejto lehoty sa Kupujúcemu priznávajú rovnaké práva, ako by sa jednalo o podstatné porušenie zmluvy.

Beh lehoty na vybavenie reklamácií je pozastavený v prípade, že predávajúci nedostal všetky podklady potrebné pre vybavenie reklamácie (časti tovaru, iných podkladov apod.). Predávajúci je povinný si vyžiadať doplnenie podkladov od kupujúceho v najkratšej možnej dobe. Lehota je od tohto dátumu pozastavená až do dodania vyžiadaných podkladov kupujúcim.
Ak dôjde k výmene chybného výrobku za nový alebo ak bola vymenená súčiastka výrobku, začne plynúť záručná doba k novému výrobku, resp. k jeho novej časti, znova od prevzatia novej veci, resp. veci s novou súčiastkou. Záručná doba sa predlžuje o dobu, po ktorú bol výrobok podľa záznamu v záručnej oprave. Záznam o vykonanej oprave je oprávnený vykonať iba autorizovaný servis.

O vybavení reklamácie a dátume možného prevzatia reklamácie je spotrebiteľ informovaný pomocou kontaktného emailu alebo telefónu.


Lehota na vybavenie reklamácie

V prípade, že ste spotrebiteľ, reklamácia bude vybavená v 30tich dennej lehote.
V prípade, že nie ste spotrebiteľ, sa snažíme vybaviť reklamáciu v čo najkratšom čase.
V prípade odstúpenia od kúpnej zmluvy alebo poskytnutie zľavy z kúpnej ceny je príslušná platba vrátená. Kupujúcemu prevodom na bankový účet najneskôr do tridsiatich dní od doručenia odstúpenia od kúpnej zmluvy.

Vrátenie peňazí poštovou poukážkou nie je bohužiaľ možné.

Náklady spojené s dopravou tovaru do servisu a späť zo servisu vám budú uhradené pri splnení týchto podmienok:

• s naším reklamačným oddelením bude vopred dohodnuté, že tovar dopravíte do najbližšieho autorizovaného servisu na vlastné náklady,

• reklamácie bude oprávnená (nebude sa jednať napr. o poruchu spôsobenú chybnou obsluhou, mechanickým poškodením apod.),

• prostredníctvom kontaktného formulára zašlite žiadosť o úhradu nevyhnutných nákladov spojených s dopravou reklamovaného tovaru,

• doložíte výšku nákladov (sken účtenky za poštovné, prepravné list atď.).

Preplatiť možno len náklady v primeranej výške vzhľadom na povahu tovaru. Napr. náklady na poštovné, nie za taxi službu.


Postup a miesto uplatnenia reklamácie

Ak spotrebiteľ zistí závadu na tovare, je potrebné ohlásiť túto skutočnosť písomnou formou na e-mail: reklamace@wellmall.cz. Využite k vyplnený náš formulár Reklamačný list.

Formulár Reklamačný list

Po tej bude spotrebiteľovi zaslané potvrdenie o prijatí reklamácie s postupom ako bude reklamácia prebiehať.

V prípade oprávnenej reklamácie má spotrebiteľ právo na náhradu poštovného v nutnej výške. V prípade neoprávnenej reklamácie nemá spotrebiteľ nárok na náhradu svojich nákladov spojených s vybavením reklamácie a súčasne ani predajca nemá nárok na náhradu nákladov, ktoré vznikli na jeho strane pokiaľ sa zo strany spotrebiteľa nejednalo napr. O opakovanú bezdôvodnú reklamáciu, pri ktorej sa už dá vyvodzovať, že sa z jeho strany išlo o zneužitie práv).

Záručná doba platí odo dňa odovzdania tovaru spotrebiteľovi alebo konečnému užívateľovi pri predaji. Predávajúci poskytuje záruku za akosť a úplnosť dodávky. Na dodávaný tovar sa vzťahuje záruka 24 mesiacov pokiaľ nie je uvedené pri jednotlivých položiek e-shopu inak.

Tovar u ktorého je vyžadovaná odborná inštalácia firmou, je kupujúci povinný túto odbornú inštaláciu zabezpečiť. V prípade, že tak neurobí, nebude reklamácia uznaná. Ihneď po zistení akejkoľvek závady na tovare, ktorú chcete reklamovať, nás o tomto bezodkladne informujte na naše telefóny 516 413 260, 777 633 902 a e-mail: reklamace@wellmall.cz. My sa k reklamácii vyjadríme čo najskôr, najneskôr do 10tich dní. Pokiaľ nebude telefonicky alebo emailom dohodnuté inak, tak reklamácie doručte na adresu zaslanú na váš e-mail s číslom reklamačného protokolu.

Reklamovaný tovar neposielajte na dobierku! Dobierky nepreberáme!

Spôsob uplatnenia reklamácie

Ak ide o iné vady neodstrániteľné a spotrebiteľ nepožaduje výmenu veci, má spotrebiteľ právo na primeranú zľavu z ceny veci alebo môže od zmluvy odstúpiť. Vada, ktorá vznikla neodbornou montážou alebo iným neodborným uvedením veci do prevádzky, bude považovaná za vadu veci, pokiaľ táto montáž alebo uvedenie do prevádzky boli dohodnuté v kúpnej zmluve a boli vykonané predávajúcim alebo inou osobou na zodpovednosť predávajúceho. To platí aj v prípade, kde montáž alebo iné uvedenie do prevádzky uskutočnil spotrebiteľ a vada vznikla na základe nesprávnych pokynov uvedených v návode na montáž alebo na uvedenie veci do prevádzky.

Dôležité: reklamovaný tovar v záručnej lehote musí byť k reklamácii dodaný kompletný a nesmie byť mechanicky poškodený. Bližšie informácie o stave vašej reklamácie získate na našom reklamačnom oddelení: 516 413 260, reklamace@wellmall.cz.

Tento web používa na poskytovanie služieb súbory cookie. Používaním tohto webu s tým súhlasíte.     OK   Ďalšie informácie